Na začiatok si uveďme oficiálny význam slova „služba“.
„Jedná sa o nehmotný ekonomický statok. Je to výsledok konkrétnej ekonomickej činnosti a jej cieľom je uspokojovať potreby osôb. Služby môžu byť materiálne aj nemateriálne.“
Pravý význam slova by sme mali za sebou a teraz sa poďme pozrieť ako vyzerajú služby v našej krajine.
V prvom rade by sme si mali uvedomiť, že služby využívame všetci. Napríklad v nákupných centrách, pri kupovaní lístka na vlak, alebo pri obyčajnom tankovaní benzínu. Práve to, ako nás zamestnanci jednotlivých inštitúcií, firiem a podnikov obslúžia, by malo mať priamy dopad, na ich úspešnosť na trhu. Na Slovensku sa však na tento fakt mnohokrát akosi pozabúda.
Určite ste už neraz zažili situáciu, kedy predavačka v obchode nebola ochotná vyhovieť vašim požiadavkám. Napríklad ak ste si zeleninu nenaložili do mikroténového vrecúška ale obsluha za pokladňou trvala na tom, že vám ju doňho naloží. A aj po vašom upozornení, že si to neželáte, tak urobila, pretože sa jej zelenina bude ľahšie blokovať vo vrecku. Pritom sa v obchode nikde nenachádza upozornenie, že musíte pri nákupe ovocia a zeleniny použiť mikroténové vrecúško.
Situácie v rýchlych občerstveniach ako napríklad bagetéria, kde vbehnete aby ste si rýchlo schmatli svoj obed a mohli ísť po svojom, ale namiesto toho čakáte v rade aj dvadsať minút a pri platení je na vás predavačka nepríjemná, pretože ona má veľa práce a vy to nechápete, ste si už taktiež pravdepodobne vyskúšali.
Toto sú len dva zo stoviek príkladov, nekvalitný služieb poskytovaných v našej krajine.
Možno ste s našimi službami spokojní a preto nemáte potrebu niečo meniť. Názor by ste možno zmenili, ak by ste navštívili pohostinstvá, či obchody v iných krajinách. Hoc len takú českú republiku. Prístup je totižto neporovnateľne na vyššej úrovni.
Ak vám však nevyhovujú, zmeniť to môžete iba vy, teda zákazníci.
Je potrebné si uvedomiť, že napríklad vyššie spomenuté predavačky v obchodoch, túto činnosť nevykonávajú dobrovoľne, ale preto že za ňu dostávajú zaplatené. Mnohé z nich sú samozrejme s platom nespokojné. To však nie je problém nás zákazníkov. Na to, aby sme v obchode mohli nechať peniaze, sme si ich aj my museli zarobiť prácou. Preto sa nebojte byť nároční a prejaviť svoju nespokojnosť. Ak to necháme tak a z obchodu radšej odídeme nahnevaný, ale bez slova. Veci sa nikdy nepohnú k lepšiemu.